Καθώς οι eCommerce έμποροι προσπαθούν να κατανοήσουν τους καταναλωτές τους, τόσο για το καλό τους όσο και για τους πελάτες τους, οι Gen Alpha καταναλωτές, με τις μοναδικές, πρωτότυπες συμπεριφορές τους, υποδεικνύουν σημαντικές αλλαγές στο μέλλον.

Σε μια συνέντευξη στο PYMNTS, η Elizabeth Marsten , αντιπρόεδρος, εμπορικές στρατηγικές υπηρεσίες στο Tinuiti , μίλησε για το πώς αυτοί οι καταναλωτές - όσοι γεννήθηκαν από το 2010 και αργότερα - και η άνευ προηγουμένου αγοραστική τους δύναμη και η digital ευχέρειά τους προκαλούν τους λιανοπωλητές να εξελιχθούν πιο γρήγορα στο eCommerce.

«Όταν πήγαινα για ψώνια όταν ήμουν παιδί στις δεκαετίες του 80' και του 90', … ζητούσα πράγματα και μου έλεγαν «όχι». Οπότε δεν ρωτούσα», θυμάται η Marsten. «Αλλά τα παιδιά σήμερα — μπορούν να επιλέξουν τι μπαίνει στο καλάθι».

Ως εκ τούτου, σημείωσε ότι καθώς «η αγοραστική δύναμη από τους Gen Alpha καταναλωτές τα επόμενα χρόνια συνεχίζει να αυξάνεται, και καθώς θα αποτελούν μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, αυτοί οι νέοι καταναλωτές θα απαιτήσουν ταχύτερη καινοτομία, ειδικά δεδομένου του υψηλού βαθμού συνδεσιμότητάς τους».

Η Marsten ανέφερε τις καλύτερες μηχανές πιστωτικών καρτών ως τη σημαντικότερη καινοτομία λιανικής της δεκαετίας του 90' και το self-checkout ως τη μεγαλύτερη αλλαγή της δεκαετίας του 00', υποστηρίζοντας ότι οι Gen Alpha καταναλωτές «δεν πρόκειται να αποδεχτούν την ίδια εμπειρία αγορών, αντί να απαιτούν περισσότερη ψηφιακά ολοκληρωμένη eCommerce εμπειρία».

Πράγματι, πολλοί Gen Alpha καταναλωτές απαιτούν ήδη ψηφιακή ενσωμάτωση στο ταξίδι των αγορών τους στο κατάστημα. Η μελέτη PYMNTS Intelligence « 2024 Global Digital Shopping Index: US Edition », που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με  την Visa Acceptance Solutions και βασίστηκε σε έρευνα σε περισσότερους από 2.400 καταναλωτές στις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι το 20% προτιμά να ψωνίζει σε καταστήματα με τη βοήθεια ψηφιακών τεχνολογιών.

Επιπλέον, η Marsten έριξε φως στις αναδυόμενες τάσεις, όπως η ενσωμάτωση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (AI) σε εμπειρίες αναζήτησης, δίνοντας τη δυνατότητα στους λιανοπωλητές να προσφέρουν πιο εξατομικευμένα ταξίδια αγορών. Επιπλέον, η άνοδος των εμπειριών των μέσων λιανικής πώλησης στα καταστήματα προσφέρει μια ματιά στο μέλλον του brick-and-mortar engagement,, αν και με προκλήσεις όπως ανησυχίες για το απόρρητο και τους τεχνολογικούς περιορισμούς.

«Δεν θα θέλατε κάποιος να κάνει μια βόλτα στον διάδρομο προσωπικής φροντίδας και να δει ξαφνικά μια διαφήμιση για κάτι που έχει αγοράσει στο παρελθόν, ειδικά αν είναι κάτι που προτιμά να κρατήσει ιδιωτικό, όπως κρέμα αιμορροΐδων ή τεστ εγκυμοσύνης».

Το personalization είναι σημαντικό για την προσφορά λιγότερο ενοχλητικών και περισσότερων ιδιωτικών συμφωνιών. Σύμφωνα με την έκθεση PYMNTS Intelligence «Personalized Offers Are Powerful — But Too Often Off-Base», που αναπτύχθηκε με το AWS και βασίζεται σε πληροφορίες από περισσότερους από 2.500 Gen Alpha καταναλωτές στις ΗΠΑ, το 71% των αγοραστών έλαβε εξατομικευμένες προσφορές και ενδιαφέρεται γι' αυτές. Επιπλέον, ένα άλλο 12% δεν έλαβε εξατομικευμένες προσφορές, αλλά ενδιαφέρεται για αυτές.

gen a people smiling taking selfie for ecommerce

Αποκομίζοντας τις ανταμοιβές

Η Marsten τόνισε επίσης τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στα προγράμματα επιβράβευσης, με γνώμονα τον στόχο να προσφέρει περισσότερη αξία και κίνητρα στους καταναλωτές. Τόνισε τη δημοτικότητα των κινήτρων επιστροφής μετρητών σε αυτά τα προγράμματα, αναφέροντας την απλότητα και την ευρεία απήχησή τους. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τις προτιμήσεις των καταναλωτών για ευκολία και διαφάνεια. Σύμφωνα με τη μελέτη PYMNTS Intelligence, «2024 Global Digital Shopping Index: The Rise of the Click-and-Mortar™ Shopper and What It Means for Merchants,» που ανατέθηκε από την Visa Acceptance Solutions, οι ανταμοιβές στο eCommerce παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση αγοραστών, με το 72% να εκδηλώνει ενδιαφέρον για ανταμοιβές παντός καναλιού ή προγράμματα αφοσίωσης.

Καθώς οι συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν γρήγορα, ο κλάδος των λιανικών μέσων ενημέρωσης ανθεί. Η Marsten σημειώνει τις σημαντικές επενδύσεις, τονίζοντας την ταχεία ανάπτυξη πλατφορμών όπως η Amazon, η οποία κέρδισε 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε μόλις πέντε χρόνια. Αυτή η αύξηση τονίζει την αυξανόμενη σημασία των μέσων λιανικής στη διαφήμιση.

Οι νεότεροι Gen Alpha καταναλωτές, έχουν επιδείξει εξαιρετικά κίνητρα για τους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για αλλαγές στο εμπορικό σκηνικό. Οι αγοραστικές συνήθεις των προκατόχων της Gen-A, των Gen-Z και Millenials, τείνουν να στρέφονται κατ'αποκλειστικότητα στο κομμάτι της τεχητής νοημοσύνης, στις πιο οικονομικές επιλογές αγοράς, στο fast-fashion κλπ.

Gen Z και Millennials ψηφίζουν AI shopping
Οι γενιές Gen Z και Millennials προωθούν την ιδέα του AI shopping, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Στον χώρο δεν μπαίνουν μόνο οι λιανοπωλητές αλλά και άλλες εταιρείες. Πρόσφατα, η J.P. Morgan Chase παρουσίασε το δίκτυο πολυμέσων λιανικής της, Chase Media Solutions. Η Marsten αναμένει ότι περισσότερες εταιρείες μη λιανικού εμπορίου θα επιχειρήσουν σε αυτόν τον τομέα.

Η σημασία για το eCommerce

Το εξελισσόμενο τοπίο του eCommerce, εστιάζει ιδιαιτέρως στην επιρροή που ασκείται από τους Gen Alpha καταναλωτές και στις απαιτήσεις τους για καινοτομία και εξατομίκευση. Υπογραμμίζεται η σημασία της ψηφιακής ολοκλήρωσης, των εξατομικευμένων προσφορών και των προγραμμάτων αφοσίωσης για την ικανοποίηση των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών.

Η ανάγκη για τις eCommerce επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των νέων αυτών καταναλωτών, που ήδη αλλάζουν εμφανώς το σκηνικό στο εμπόριο.